Європейський Союз планує внести зміни в маркування енергоефективності

EU will changes Energy labels (energy fee-chi content)

Протягом наступних 5 років побутове обладнання планують маркувати за допомогою нової більш простою і зрозумілою шкали енергоефективності А-G. Таку заяву зробили члени європейського союзу на засіданні, яке відбулося минулого тижня.
Пропозиція щодо нового маркування покликане забезпечити ясність серед споживачів, які помиляються, вважаючи, що клас А є одним з найефективніших на ринку, в той час як, згідно з діючими нормами, він може бути одним з менш ефективних.
Члени комітету промисловості, досліджень та енергетики Європарламенту внесли поправки в проект постанови з пропозицією, що «зміна маркування етикетки для існуючих груп товарів» буде виконано протягом п'яти років після набуття документом чинності, для забезпечення однорідного переходу на шкалу A-G. При будь-яка зміна, за словами членів Європарламенту, має вноситися на термін дії не менше 10 років. Європарламент також встановив критерії для наступних поправок і змін:
∙ коли 25% продуктів, що продаються на ринку ЄС, знижуються до класу енергоефективності А, або
∙ коли 50% продуктів, що продаються на ринку ЄС, знижуються до двох класів енергоефективності A + B.
У Європарламенті переконані, що під час будь-яких змін або маркування, клас А повинен спочатку бути «вільним», і в групах продукції, де спостерігається швидкий технологічний прогрес, класи А і В також повинні залишатися «порожніми».
Коли класи енергоефективності F і G недоступні для деяких груп продуктів, вони повинні відображатися на етикетці сірим кольором. Стандартний спектр кольорів на етикетці - від темно-зеленого до червоного - позначається для вищих класів.
Етикетка повинна містити інформацію про клас енергоефективності продукту, його енергоспоживання в кВт / год на рік або за певний період часу.
Постачальники і дилери повинні привертати увагу до класу енергоефективності продукту в будь-який спосіб - за допомогою візуальної реклами або технічних рекламних матеріалів для конкретної моделі продукту.
Члени Європарламенту також підтримали ідею про створення «бази даних продуктів», створення сайту для споживачів з індивідуальним доступом, електронної платформи, яка здатна підтримувати роботу національних наглядових органів за ринком, з доступом на мові всіх країн, де реалізуються продукти.
Зараз проект постанови знаходиться в представницької палаті. Голосування за нововведення відбудеться на наступному пленарному засіданні. Далі підуть переговори з Радою міністрів.